Alexander Muizer in SVn Nieuws

2 september 2013 – WOONCORPORATIE DOMESTA:
“De positionering van Eigen Domesta koophuis staat los van de corporatie”

Domesta is een wooncorporatie met ruim 9.000 woningen en zeven verzorgingscomplexen in Drenthe. Voor de verkoop van woningen heeft Alexander Muizer, adviseur verkoop a.i. een aparte positionering geadviseerd: “We wilden voor de markt van koopwoningen een hippere uitstraling die beter aansluit bij de doelgroep. Dat is het label ‘Eigen Domesta koophuis’ geworden. De inzet van online marketing speelt een belangrijke rol om de doelgroep te bereiken. Daarnaast is Domesta gestart met het verkopen in eigen beheer.” De nieuwe strategie is begeleid door het bedrijf Het Wonen en heeft geleid tot het dubbele aantal verkopen. Vanaf begin 2013 heeft Domesta 45 woningen verkocht, vier daarvan met een Corporatie Starterslening en twee aanvragen lopen nog.

Promotie van de Starterslening door wooncorporatie Domesta:

  • Een sessie met hypotheekadviseurs, makelaars en banken in de regio
  • Facebook.com/eigendomestakoophuis, 200 likes, hierop staat ook het woningaanbod
  • Advertenties op Facebook
  • Twitter.com/domesta ruim 660 volgers
  • Posters voor het raam ‘Deze woning is te koop met de Starterslening’
  • Folder voor de huurders
  • Voor de vermelding op funda en online media wordt gebruik gemaakt van Corpowonen, de internetmakelaar voor corporaties
  • Deelname aan de Drentse startersmanifestatie, georganiseerd door de provincie Drenthe
  • Deelname aan de bouw & wonen markt in de gemeente Coevorden.

! De gouden tip van Alexander Muizer:
  Doe als corporatie zelf de verkoop, neem eventueel een makelaar in dienst.

Klik hier voor de SVn Nieuws-pdf



Delen:

Comments are closed.