Succesvolle editie tweede Corporatie Masterclass

Gisteren, donderdag 30 oktober, vond de tweede editie plaats van de Corporatie Masterclass in Vught. Het bleek een groot succes met verkoopprofessionals en specialisten van 40 verschillende corporaties.

DSC02386

 

Het thema ‘Corporaties als topverkoper’ werd tijdens de vier sessies van verschillende kanten belicht. De middag werd gestart door Roeland Weijs die tijdens een interactieve sessie het verkoopproces nader toelichtte. Onderwerpen die onder andere aan bod kwamen waren: Hoe kun je door het proces goed te managen betere verkoopresultaten behalen, de onmisbare checks and balances, wat doe je zelf en schakel je nog volledig een externe makelaar in? Welke mogelijkheden heb je om het verkoopproces het beste te organiseren.

Hoe bereik je je doelgroep via Facebook
Namens Het Wonen kwam Klaas Kregel aan het woord. Met de ervaring vanuit zijn functie als communicatieadviseur bij woningcorporatie Domesta, werd Roeland zijn inleiding opgevolgd met een praktijkcase in branding en Facebookmarketing.

De keuze van Domesta voor het ontwerpen van een nieuwe huisstijl voor de verkoop van corporatiewoningen werd besproken en de manier waarop deze huisstijl in de markt is gezet. Opvallend is dat Facebook vooral zorgt voor een moderne variant van mond-tot-mond reclame.

Workflow verkoopproces
Alexander Muizer en Pascal Kamphuis van Het Wonen benadrukten tijdens hun presentatie het belang van een goed georganiseerd verkoopproces en presenteerden Corpoflow, de workflow voor de verkoop van corporatiewoningen. Verschillende mogelijkheden om het proces te automatiseren werden behandeld. Van het aansturen van het verkoopproces tot procesbewaking & validatie, volledig afgestemd op de wens van de corporatie. Het opstellen van brochures en overeenkomsten met één simpele handeling en het eenvoudig samenstellen van alle verschillende rapportages met Corpoflow kwamen aan bod.

Subsidiëren of stimuleren?
Namens SVn heeft Bert van der Weerd een presentatie gegeven met het volgende thema: Subsidiëren of stimuleren? Het belang van stimuleren naar draagkracht kwam aan de orde, waarbij het belangrijk blijkt om de koper te helpen waar nodig. Hierbij kwam onder andere de Corporatie Starterslening aan bod. De huidige ontwikkelingen werden meegenomen in de presentatie, wat een aantal interessante discussies opleverden.

De verkoopprofessionals konden naast het volgen van de verschillende sessies, ook ervaring uitwisselen tijdens de pauzes en de netwerkborrel na afloop.

Organisatoren SVn en Het Wonen kijken wederom terug op een geslaagd evenement. “Volgend jaar komt er zeker een vervolg van de Corporatie Masterclass, gericht op een ander actueel onderwerp”.

 



Delen:

Comments are closed.